loading...

بهترين مدل هاي طراحي داخلي و دكوراسيون لوكس اداري

بهترين مدل هاي طراحي داخلي و دكوراسيون لوكس اداري

بازدید : 92
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

طراحي داخلي | هنري فراگير نزد همه تقريبا تمام ما با طراحي داخلي چه از لحاظ بصري و چه از لحاظ علمي آشنا هستيم. همه ما جلوه‌هاي طراحي داخلي را در تمام مكانهايي كه مي‌رويم ديده‌ايم و آنرا به عنوان يك هنر زيبا سازي اطراف مي‌پنداريم. اما واقعا طراحي و دكوراسيون داخلي، جهت زيباسازي اطراف است يا دلايل ديگري هم دارد؟ درواقع طراحي داخلي اثري شگفت انگيز بر روح و روان آدمي مي‌گذارد و باعث افزايش آرامش و زيبايي روحي وي مي‌گردد. اين اثر شگفت انگيز اگر با زيبايي و لطافت همراه باشد، منزل، مغازه، هتل، ويلا، رستوران و حتي مكانها عمومي را متحول مي‌كند. يك مثال جالب: در شهري از فرانسه كه آمار خودكشي بالا رفته و اميد به زندگي كاهش يافته بود، گروهي از متخصصان و طراحان گرد هم آمدند و به چاره جويي پرداختند. آنها طي اقدامي آسان ولي عالي، ديوارهاي شلوغ و كثيف شهر را با رنگ اميد بخش آبي ترميم و بازسازي كردند. نتيجه در كمال تعجب كاهش ميزان خودكشي و افزايش اميد به زندگي بود! درواقع طراحان اين شهر، با تغييري كه در محيط ايجاد كردند، جلوي مرگ افراد زيادي را گرفتند.اثر زيباي طراحي داخلي بر ذهن و روح مردم بسيار زياد بوده و اين مورد يك دليل محكم براي استفاده از اين هنر در مكانهاي مختلف است. در زير به بررسي كاربردهاي دكوراسيون داخلي در مكانها مختلف مي‌پردازيم:

طراحي داخلي خانه و ويلا

از آنجايي كه بيشتر شادي و غم، سلامتي و بيماري، آرامش و همهمه انسان‌ها در خانه آنها اتفاق مي‌افتد، زيبايي محيط زندگي آنها بر افزايش اتفاق هاي خوب و كاهش جريان‌هاي بد بسيار موثر خواهد بود. در دكوراسيون داخلي منزل و طراحي داخلي ويلا توجه به عناصر اصلي خانه از جمله سقف، ديوارها و كفپوش مي‌تواند زيبايي را افزايش دهد.

استفاده از رنگ‌هاي مناسب

در طراحي داخلي منزل و طراحي ويلا اگر بتوان تناسب رنگي خوبي بين اجزاء اصلي بنا ايجاد كرد، موفقيت دوچندان مي‌شود. درواقع استفاده از رنگ‌هاي سرد در كنار رنگ‌هاي گرم، براي ايجاد تعادل ميان لطافت گرما و خشونت سرماي منزل بسيار عالي است. البته نبايد اين تناسب به شدت رعايت شود و دقيقا مقدار رنگ‌هاي سرد با گرم برابري كند. در علم زيبايي شناسي، استفاده زياد از رنگ‌هاي سرد و كمي رنگ گرم اساس كار طراحي داخلي است.

توجه به اتاق نشيمن

بعد از رنگ بندي عناصر اصلي در طراحي داخلي منزل، توجه به اتاق نشيمن بسيار مهم است. اتاق نشيمن يا پذيرايي بايد از مبلمان‌هاي زيبا اما راحت و خودماني تزئين شود. در دكوراسيون داخلي ويلا استفاده از مبلمان خشك و رسمي توصيه نمي‌شود؛ چرا كه اصل طراحي داخلي منزل، زيبايي بر پايه ايجاد صميميت است. در صورتي كه از مبلمان خشك و رسمي استفاده شود، راحتي و صميميت كاهش مي‌يابد.

برقراري تناسب سبك

تناسب و هماهنگي كه در طراحي داخلي مسكوني ايجاد ميشود، در صورتي موفق خواهد بود كه سبك عناصر و اجزا يكي باشد. در طراحي مسكوني اين وجه مشترك بين اجزا بسيار مهم است. عناصري كه براي دكوراسيون داخلي منزل انتخاب مي‌كنيد بايد داراي ويژگي‌هاي مشترك بوده و ترجيحا از يك جنس باشند. براي مثال ميز غذاخوري انتخابي شما كه از جنس تنه چوب است، بايد با عناصر تزئيني آشپزخانه يا حتي عناصر اصلي آشپزخانه تناسب جنسي و سبكي داشته باشد تا يك طراحي داخلي خوب ايجاد شود. اين‌ها همان نكاتي هستند كه در طراحي منزل مسكوني استفاده مي‌شود. بهره‌گيري از اين نكات در طراحي داخلي، نه تنها منزل و ويلا بلكه يك مجتمع مسكوني بزرگ را زيبا مي‌كند. براي طراحي لابي مجتمع مسكوني مي‌توان از تك تك اين نكات بهره برد. مي‌توان از رنگ‌بندي سرد و گرم، استفاده از مبلمان راحت و خشك در كنار هم، چيدمان فوق العاد و تناسب سبكي با نماي بيروني ساختمان استفاده كرد. براي طراحي لابي مجتمع مسكوني نيز اين نكات صدق مي‌كند و استفاده از آنها به زيبايي بنا مي‌افزايد.

طراحي داخلي هتل

در دكوراسيون داخلي هتل توجه به نوع علايق مراجعه كنندگان ضروري است. اينكه هركدام از مراجعه كنندگان داراي علايق خاص خودشان هستند كارما را توجيه نمي‌كند؛ بلكه بايد با توجه به فاكتورهاي زيادي، علايق تمام مراجعه كنندگان را برآورده سازيم و هتل را به مكاني آرماني براي ساكنينش تبديل نمائيم.

طراحي داخلي لابي هتل

لابي يك بخش بسيار مهم در هتل است كه بخش بسيار بزرگي از نگاه‌هاي افراد را به سمت خود جلب مي‌كند. پس در ابتدا نياز داريم تا طراحي لابي هتل را به روش اصولي اجرا كنيم. از آنجايي كه لابي هتل مي‌تواند معرف وضعيت داخل اتاق‌هاي هتل باشد، بهره‌گيري از عناصر زيبا و مدرن در طراحي داخلي لابي مي‌تواند مشتتريان زيادي را همراه با اشتياق فراوان جذب هتل كند. در لابي هتل‌هاي شيك، معمولا از مبلمان و اجزاي مدرن و چشم نواز استفاده مي‌شود. اين نوع هتل‌ها كه معمولا داراي لوستر‌هاي شيك و بزرگ هستند، مشتريان زيادي را به خود جذب مي‌كنند و از شاخص طراحي داخلي خوبي برخوردارند.

هتل، متفاوت از منزل

اين براي افراد مراجعه كننده به هتل ناخوشايند است كه با محلي مشابه خانه خود روبه‌رو شوند. از اين رو تمام اقدامات لازم براي ايجاد تفاوت ميان هتل و خانه معمولي توصيه مي‌شود. اما در صورتي اين استراتژي موفق خواهد بود كه اين تغييرات، باعث شلوغي و كاهش زيبايي اتاق نشوند. يك راهكار مهم براي اين موضوع، استفاده از كارهاي غافلگير كننده است. براي مثال، يك هتل معروف آمريكايي، نام افراد رزرو كننده هتل را در اتاق هايشان به صورت زيبا و خلاقانه نصب مي‌كند تا پس از ورود افراد به اتاقشان، غافلگيري خوبي اتفاق بيفتد!

طراحي داخلي رستوران

مراجعه كنندگان به رستوران نيز مانند افرادي كه در هتل‌ها اقامت دارند، نيازمند مكاني متفاوت از منزل هستند. رستوران بايد از آشپزخانه يا ميز غذاخوري خانه افراد تفاوت داشته باشد. اين تفاوت را مي‌توان از طريق روشهاي زير اجرا نمود:

استفاده از سبك و رنگ‌بندي خاص

با توجه به نوع فعاليت شما و غذاهايي كه ارائه مي‌دهيد، استفاده از عناصر و اجزا نيز متفاوت خواهد بود. طراحي داخلي رستوران سنتي از سبك سنتي و عناصر قديمي بهره مي‌برد و رنگ‌هاي خاصي دارد اما طراحي داخلي رستوران مدرن معمولا از رنگ‌هاي تركيبي و شاد استفاده مي‌كند.

دكوراسيون دلپذير

در طراحي رستوران رستوران سنتي موفق، استفاده از تابلو‌ها و عناصر طبيعي به عنوان دكوراسيون اهميت ويژه‌اي دارد. بهره‌گيري از اين موارد روي ديوار‌ها و سقف و حتي روي ميز غذاخوري، باعث افزايش نشاط و اشتها موقع غذاخوردن شده و ماندگاري طراحي رستوران شما را در اذهان بيشتر مي‌كند. در نتيجه اين اقدام، مشتريان شما وفادار تر مي‌مانند و براي دفعات بعدي، با اشتياق بيشتري مراجعه مي‌كنند.

طراحي داخلي اداري

يك اداره براي مديريت و انجام هرچه بهتر كارها نياز به يك طراحي داخلي منحصر به فرد دارد. طراحي داخلي كه بر اساس سبك و رنگ منحصر به فرد اداره انجام شود و اين سبك در تمام نقاط آن قابل احساس باشد. يقينا طراحي داخلي اداري يك سازمان دولتي بسيار رسمي تر از طراحي اداري موسسات خصوصي و نيمه خصوصي است.

رنگ بندي بر پايه اصل طراحي اداري

دكوراسيون داخلي اداري بايد بر پايه سبك، شعار و يا حتي رنگ آرم اداره باشد. درواقع تناسب رنگ بندي اصل اداره شما با طراحي داخلي آن، يك هماهنگي بين اجزاي مختلف اداره ايجاد مي‌كند. البته بايد توجه نمود، در مواردي كه اداره به صورت پارتيشن بندي است، استفاده از رنگ‌هاي مختلف مانعي ندارد و به تفكيك قسمت‌ها از هم كمك مي‌كند.

طراحي داخلي مجتمع تجاري

مجتمع تجاري در مقايسه با موارد ذكر شده، پروژه‌اي بزرگتر محسوب مي‌شود و طبيعتا براي زيبايي، اقدامات پيچيده‌تري نياز دارد. از آنجايي كه اغلب مشتريان مجتمع تجاري به دليل فضاي شيك آن وارد مي‌شوند و خريد مي‌كنند، گردش مالي تك تك مغازه‌هاي موجود در مجتمع تجاري، به طراحي داخلي آن بستگي دارد. از اين رو، براي اجراي اين مهم به تخصص زيادي نياز خواهد بود.

طبق تحقيقات انجام شده، استفاده از دكوراسيون و روشهاي خلاقانه در طراحي داخلي يك مجتمع تجاري، تاثير بسزايي در افزايش فروش آن دارد. اين موضوع در تصوير زير كاملا قابل مشاهده است و مجتمع تجاري اشتوتگارت آلمان را به يكي از پرفروش‌ترين مجتمع‌هاي تجاري آلمان مبدل كرده است:

طراحي داخلي مغازه

مغازه به عنوان يك وسيله براي تخليه عطش خريد انسان‌هاست اما مردم علاقه دارند كه عطش خريد خود را در مغازه‌هاي زيباتر تخليه كنند؛ بنابراين طراحي داخلي مغازه نه تنها باعث زيبايي، بلكه باعث افزايش مشتري، افزايش احتمال خريد و خلق تجربه لذت بخش براي مشتري مي‌گردد.

ويترين مغازه

طراحي ويترين مغازه به عنوان يك امر مهم براي افزايش زيبايي و جذب هرچه بيشتر مشتري بايد انجام شود. برخلاف ديدگاه اكثريت كاسبان، ويترين يك مغازه بايد خلوت باشد و با استفاده از علم رنگ‌شناسي دكوراسيون انجام گردد. معمولا استفاده از رنگ‌هاي شاد در كنار هم بر زيبايي ويترين مي‌افزايد. همچنين عدم استفاده از كالا‌هاي مشابه در كنار هم توصيه اكيد مي‌شود.

فضاي كافي

فضاسازي در طراحي داخلي مغازه نيز مهم است. چرا كه احساس تنگنا براي مشتري حين خريد كردن، احتمال خريد را كاهش مي‌دهد. بنابراين براي تحقق فضاسازي عالي در مغازه، استفاده از وسط مغازه به عنوان يك ويترين خوب توصيه مي‌شود؛ البته بايد به فضاي بين ويترين‌هاي كناري و ويترين وسط توجه بسيار كرد.

طراحي داخلي طلا فروشي

طراحي داخلي صرافي يا طلا فروشي به دليل وجود كالا هاي گران‌قيمت، رنگ‌ و بوي امنيت به خود گرفته است. پس طراحي داخلي در اينگونه فضاها نه تنها زيبا سازي انجام مي‌دهد، بلكه باعث افزايش امنيت مي‌شود. ويترين‌هاي انتخابي در طراحي داخلي طلافروشي و صرافي، بايد از شيشه‌هاي محكم و امن ساخته شده باشند تا امكان دسترسي به اين كالا‌ها را به حداقل كاهش دهند. همچنين قرارگيري كالا در ويترين بايد به گونه‌اي باشد كه تماشاي تمام قسمت‌هاي كالا بدون برداشتن و دست زدن به آن محقق شود.

نورپردازي در طراحي داخلي طلافروشي نيز بسيار مهم است؛ زير براقي و زيبايي طلا را افزايش داده و باعث افزايش علاقه خانم‌ها به طلاها مي‌شود و احتمال خريد را افزايش مي‌دهد. البته نورپردازي بايد به گونه‌اي باشد كه آسيبي به چشم وارد نكند و تاثير منفي نگذارد.

همچنين استفاده از ميز و مبلمان براي استراحت مراجعه كنندگان به مغازه و دكوراسيون شيك و مدرن در افزايش زيبايي طراحي داخلي مغازه بسيار موثر خواهد بود.البته اين روش تنها به دليل زيبايي نيست؛ بلكه به نوعي احترام به مشتري براي كسب اعتماد و وفاداري است؛ اين كار باعث تثبيت زيبايي و مدرنيته بودن مغازه‌تان مي‌گردد.

طراحي روف گاردن

روف گاردن به عنوان يك موضوع مدرن و زيبا، در شهر‌هاي مختلف انجام مي‌شود؛ البته محبوبيت روف گاردن در تهران بيشتر از ساير شهر‌هاست. اجراي روف گاردن براي ساختمان‌ها زيبايي و حس تعلق زيادي ايجاد مي‌كند و باعث افزايش شادي و نشاط افراد مي‌شود. در ايجاد روف گاردن بايد توجه نمود كه عناصر استفاده شده، سبك جدايي نداشته باشند؛ يعني از گل‌هاي به رنگ مختلف، چندين نوع چمن و درخت و عناصر پيچيده استفاده نشود. در روف گاردن اساس زيبايي در سادگي آن است و لزومي به استفاده از پيچيدگي نيست!

طراحي داخلي | هنري فراگير نزد همه تقريبا تمام ما با طراحي داخلي چه از لحاظ بصري و چه از لحاظ علمي آشنا هستيم. همه ما جلوه‌هاي طراحي داخلي را در تمام مكانهايي كه مي‌رويم ديده‌ايم و آنرا به عنوان يك هنر زيبا سازي اطراف مي‌پنداريم. اما واقعا طراحي و دكوراسيون داخلي، جهت زيباسازي اطراف است يا دلايل ديگري هم دارد؟ درواقع طراحي داخلي اثري شگفت انگيز بر روح و روان آدمي مي‌گذارد و باعث افزايش آرامش و زيبايي روحي وي مي‌گردد. اين اثر شگفت انگيز اگر با زيبايي و لطافت همراه باشد، منزل، مغازه، هتل، ويلا، رستوران و حتي مكانها عمومي را متحول مي‌كند. يك مثال جالب: در شهري از فرانسه كه آمار خودكشي بالا رفته و اميد به زندگي كاهش يافته بود، گروهي از متخصصان و طراحان گرد هم آمدند و به چاره جويي پرداختند. آنها طي اقدامي آسان ولي عالي، ديوارهاي شلوغ و كثيف شهر را با رنگ اميد بخش آبي ترميم و بازسازي كردند. نتيجه در كمال تعجب كاهش ميزان خودكشي و افزايش اميد به زندگي بود! درواقع طراحان اين شهر، با تغييري كه در محيط ايجاد كردند، جلوي مرگ افراد زيادي را گرفتند.اثر زيباي طراحي داخلي بر ذهن و روح مردم بسيار زياد بوده و اين مورد يك دليل محكم براي استفاده از اين هنر در مكانهاي مختلف است. در زير به بررسي كاربردهاي دكوراسيون داخلي در مكانها مختلف مي‌پردازيم:

طراحي داخلي خانه و ويلا

از آنجايي كه بيشتر شادي و غم، سلامتي و بيماري، آرامش و همهمه انسان‌ها در خانه آنها اتفاق مي‌افتد، زيبايي محيط زندگي آنها بر افزايش اتفاق هاي خوب و كاهش جريان‌هاي بد بسيار موثر خواهد بود. در دكوراسيون داخلي منزل و طراحي داخلي ويلا توجه به عناصر اصلي خانه از جمله سقف، ديوارها و كفپوش مي‌تواند زيبايي را افزايش دهد.

استفاده از رنگ‌هاي مناسب

در طراحي داخلي منزل و طراحي ويلا اگر بتوان تناسب رنگي خوبي بين اجزاء اصلي بنا ايجاد كرد، موفقيت دوچندان مي‌شود. درواقع استفاده از رنگ‌هاي سرد در كنار رنگ‌هاي گرم، براي ايجاد تعادل ميان لطافت گرما و خشونت سرماي منزل بسيار عالي است. البته نبايد اين تناسب به شدت رعايت شود و دقيقا مقدار رنگ‌هاي سرد با گرم برابري كند. در علم زيبايي شناسي، استفاده زياد از رنگ‌هاي سرد و كمي رنگ گرم اساس كار طراحي داخلي است.

توجه به اتاق نشيمن

بعد از رنگ بندي عناصر اصلي در طراحي داخلي منزل، توجه به اتاق نشيمن بسيار مهم است. اتاق نشيمن يا پذيرايي بايد از مبلمان‌هاي زيبا اما راحت و خودماني تزئين شود. در دكوراسيون داخلي ويلا استفاده از مبلمان خشك و رسمي توصيه نمي‌شود؛ چرا كه اصل طراحي داخلي منزل، زيبايي بر پايه ايجاد صميميت است. در صورتي كه از مبلمان خشك و رسمي استفاده شود، راحتي و صميميت كاهش مي‌يابد.

برقراري تناسب سبك

تناسب و هماهنگي كه در طراحي داخلي مسكوني ايجاد ميشود، در صورتي موفق خواهد بود كه سبك عناصر و اجزا يكي باشد. در طراحي مسكوني اين وجه مشترك بين اجزا بسيار مهم است. عناصري كه براي دكوراسيون داخلي منزل انتخاب مي‌كنيد بايد داراي ويژگي‌هاي مشترك بوده و ترجيحا از يك جنس باشند. براي مثال ميز غذاخوري انتخابي شما كه از جنس تنه چوب است، بايد با عناصر تزئيني آشپزخانه يا حتي عناصر اصلي آشپزخانه تناسب جنسي و سبكي داشته باشد تا يك طراحي داخلي خوب ايجاد شود. اين‌ها همان نكاتي هستند كه در طراحي منزل مسكوني استفاده مي‌شود. بهره‌گيري از اين نكات در طراحي داخلي، نه تنها منزل و ويلا بلكه يك مجتمع مسكوني بزرگ را زيبا مي‌كند. براي طراحي لابي مجتمع مسكوني مي‌توان از تك تك اين نكات بهره برد. مي‌توان از رنگ‌بندي سرد و گرم، استفاده از مبلمان راحت و خشك در كنار هم، چيدمان فوق العاد و تناسب سبكي با نماي بيروني ساختمان استفاده كرد. براي طراحي لابي مجتمع مسكوني نيز اين نكات صدق مي‌كند و استفاده از آنها به زيبايي بنا مي‌افزايد.

طراحي داخلي هتل

در دكوراسيون داخلي هتل توجه به نوع علايق مراجعه كنندگان ضروري است. اينكه هركدام از مراجعه كنندگان داراي علايق خاص خودشان هستند كارما را توجيه نمي‌كند؛ بلكه بايد با توجه به فاكتورهاي زيادي، علايق تمام مراجعه كنندگان را برآورده سازيم و هتل را به مكاني آرماني براي ساكنينش تبديل نمائيم.

طراحي داخلي لابي هتل

لابي يك بخش بسيار مهم در هتل است كه بخش بسيار بزرگي از نگاه‌هاي افراد را به سمت خود جلب مي‌كند. پس در ابتدا نياز داريم تا طراحي لابي هتل را به روش اصولي اجرا كنيم. از آنجايي كه لابي هتل مي‌تواند معرف وضعيت داخل اتاق‌هاي هتل باشد، بهره‌گيري از عناصر زيبا و مدرن در طراحي داخلي لابي مي‌تواند مشتتريان زيادي را همراه با اشتياق فراوان جذب هتل كند. در لابي هتل‌هاي شيك، معمولا از مبلمان و اجزاي مدرن و چشم نواز استفاده مي‌شود. اين نوع هتل‌ها كه معمولا داراي لوستر‌هاي شيك و بزرگ هستند، مشتريان زيادي را به خود جذب مي‌كنند و از شاخص طراحي داخلي خوبي برخوردارند.

هتل، متفاوت از منزل

اين براي افراد مراجعه كننده به هتل ناخوشايند است كه با محلي مشابه خانه خود روبه‌رو شوند. از اين رو تمام اقدامات لازم براي ايجاد تفاوت ميان هتل و خانه معمولي توصيه مي‌شود. اما در صورتي اين استراتژي موفق خواهد بود كه اين تغييرات، باعث شلوغي و كاهش زيبايي اتاق نشوند. يك راهكار مهم براي اين موضوع، استفاده از كارهاي غافلگير كننده است. براي مثال، يك هتل معروف آمريكايي، نام افراد رزرو كننده هتل را در اتاق هايشان به صورت زيبا و خلاقانه نصب مي‌كند تا پس از ورود افراد به اتاقشان، غافلگيري خوبي اتفاق بيفتد!

طراحي داخلي رستوران

مراجعه كنندگان به رستوران نيز مانند افرادي كه در هتل‌ها اقامت دارند، نيازمند مكاني متفاوت از منزل هستند. رستوران بايد از آشپزخانه يا ميز غذاخوري خانه افراد تفاوت داشته باشد. اين تفاوت را مي‌توان از طريق روشهاي زير اجرا نمود:

استفاده از سبك و رنگ‌بندي خاص

با توجه به نوع فعاليت شما و غذاهايي كه ارائه مي‌دهيد، استفاده از عناصر و اجزا نيز متفاوت خواهد بود. طراحي داخلي رستوران سنتي از سبك سنتي و عناصر قديمي بهره مي‌برد و رنگ‌هاي خاصي دارد اما طراحي داخلي رستوران مدرن معمولا از رنگ‌هاي تركيبي و شاد استفاده مي‌كند.

دكوراسيون دلپذير

در طراحي رستوران رستوران سنتي موفق، استفاده از تابلو‌ها و عناصر طبيعي به عنوان دكوراسيون اهميت ويژه‌اي دارد. بهره‌گيري از اين موارد روي ديوار‌ها و سقف و حتي روي ميز غذاخوري، باعث افزايش نشاط و اشتها موقع غذاخوردن شده و ماندگاري طراحي رستوران شما را در اذهان بيشتر مي‌كند. در نتيجه اين اقدام، مشتريان شما وفادار تر مي‌مانند و براي دفعات بعدي، با اشتياق بيشتري مراجعه مي‌كنند.

طراحي داخلي اداري

يك اداره براي مديريت و انجام هرچه بهتر كارها نياز به يك طراحي داخلي منحصر به فرد دارد. طراحي داخلي كه بر اساس سبك و رنگ منحصر به فرد اداره انجام شود و اين سبك در تمام نقاط آن قابل احساس باشد. يقينا طراحي داخلي اداري يك سازمان دولتي بسيار رسمي تر از طراحي اداري موسسات خصوصي و نيمه خصوصي است.

رنگ بندي بر پايه اصل طراحي اداري

دكوراسيون داخلي اداري بايد بر پايه سبك، شعار و يا حتي رنگ آرم اداره باشد. درواقع تناسب رنگ بندي اصل اداره شما با طراحي داخلي آن، يك هماهنگي بين اجزاي مختلف اداره ايجاد مي‌كند. البته بايد توجه نمود، در مواردي كه اداره به صورت پارتيشن بندي است، استفاده از رنگ‌هاي مختلف مانعي ندارد و به تفكيك قسمت‌ها از هم كمك مي‌كند.

طراحي داخلي مجتمع تجاري

مجتمع تجاري در مقايسه با موارد ذكر شده، پروژه‌اي بزرگتر محسوب مي‌شود و طبيعتا براي زيبايي، اقدامات پيچيده‌تري نياز دارد. از آنجايي كه اغلب مشتريان مجتمع تجاري به دليل فضاي شيك آن وارد مي‌شوند و خريد مي‌كنند، گردش مالي تك تك مغازه‌هاي موجود در مجتمع تجاري، به طراحي داخلي آن بستگي دارد. از اين رو، براي اجراي اين مهم به تخصص زيادي نياز خواهد بود.

طبق تحقيقات انجام شده، استفاده از دكوراسيون و روشهاي خلاقانه در طراحي داخلي يك مجتمع تجاري، تاثير بسزايي در افزايش فروش آن دارد. اين موضوع در تصوير زير كاملا قابل مشاهده است و مجتمع تجاري اشتوتگارت آلمان را به يكي از پرفروش‌ترين مجتمع‌هاي تجاري آلمان مبدل كرده است:

طراحي داخلي مغازه

مغازه به عنوان يك وسيله براي تخليه عطش خريد انسان‌هاست اما مردم علاقه دارند كه عطش خريد خود را در مغازه‌هاي زيباتر تخليه كنند؛ بنابراين طراحي داخلي مغازه نه تنها باعث زيبايي، بلكه باعث افزايش مشتري، افزايش احتمال خريد و خلق تجربه لذت بخش براي مشتري مي‌گردد.

ويترين مغازه

طراحي ويترين مغازه به عنوان يك امر مهم براي افزايش زيبايي و جذب هرچه بيشتر مشتري بايد انجام شود. برخلاف ديدگاه اكثريت كاسبان، ويترين يك مغازه بايد خلوت باشد و با استفاده از علم رنگ‌شناسي دكوراسيون انجام گردد. معمولا استفاده از رنگ‌هاي شاد در كنار هم بر زيبايي ويترين مي‌افزايد. همچنين عدم استفاده از كالا‌هاي مشابه در كنار هم توصيه اكيد مي‌شود.

فضاي كافي

فضاسازي در طراحي داخلي مغازه نيز مهم است. چرا كه احساس تنگنا براي مشتري حين خريد كردن، احتمال خريد را كاهش مي‌دهد. بنابراين براي تحقق فضاسازي عالي در مغازه، استفاده از وسط مغازه به عنوان يك ويترين خوب توصيه مي‌شود؛ البته بايد به فضاي بين ويترين‌هاي كناري و ويترين وسط توجه بسيار كرد.

طراحي داخلي طلا فروشي

طراحي داخلي صرافي يا طلا فروشي به دليل وجود كالا هاي گران‌قيمت، رنگ‌ و بوي امنيت به خود گرفته است. پس طراحي داخلي در اينگونه فضاها نه تنها زيبا سازي انجام مي‌دهد، بلكه باعث افزايش امنيت مي‌شود. ويترين‌هاي انتخابي در طراحي داخلي طلافروشي و صرافي، بايد از شيشه‌هاي محكم و امن ساخته شده باشند تا امكان دسترسي به اين كالا‌ها را به حداقل كاهش دهند. همچنين قرارگيري كالا در ويترين بايد به گونه‌اي باشد كه تماشاي تمام قسمت‌هاي كالا بدون برداشتن و دست زدن به آن محقق شود.

نورپردازي در طراحي داخلي طلافروشي نيز بسيار مهم است؛ زير براقي و زيبايي طلا را افزايش داده و باعث افزايش علاقه خانم‌ها به طلاها مي‌شود و احتمال خريد را افزايش مي‌دهد. البته نورپردازي بايد به گونه‌اي باشد كه آسيبي به چشم وارد نكند و تاثير منفي نگذارد.

همچنين استفاده از ميز و مبلمان براي استراحت مراجعه كنندگان به مغازه و دكوراسيون شيك و مدرن در افزايش زيبايي طراحي داخلي مغازه بسيار موثر خواهد بود.البته اين روش تنها به دليل زيبايي نيست؛ بلكه به نوعي احترام به مشتري براي كسب اعتماد و وفاداري است؛ اين كار باعث تثبيت زيبايي و مدرنيته بودن مغازه‌تان مي‌گردد.

طراحي روف گاردن

روف گاردن به عنوان يك موضوع مدرن و زيبا، در شهر‌هاي مختلف انجام مي‌شود؛ البته محبوبيت روف گاردن در تهران بيشتر از ساير شهر‌هاست. اجراي روف گاردن براي ساختمان‌ها زيبايي و حس تعلق زيادي ايجاد مي‌كند و باعث افزايش شادي و نشاط افراد مي‌شود. در ايجاد روف گاردن بايد توجه نمود كه عناصر استفاده شده، سبك جدايي نداشته باشند؛ يعني از گل‌هاي به رنگ مختلف، چندين نوع چمن و درخت و عناصر پيچيده استفاده نشود. در روف گاردن اساس زيبايي در سادگي آن است و لزومي به استفاده از پيچيدگي نيست!

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 26
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 35
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 37
  • بازدید ماه : 151
  • بازدید سال : 605
  • بازدید کلی : 3743
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه